Post PAN | Pre Rdam
- On 28 november 2023
- Peim van der Sloot, Reinoud van Vught, Tentoonstelling
Na ons geslaagde avontuur op PAN Amsterdam kijken we alweer uit naar de belangrijkste beurs voor hedendaagse kunst in Nederland, Art Rotterdam. We sluiten dit jaar af met een Post PAN | Pre Rdam presentatie in onze tijdelijke galerie aan de Tweede Laurierdwarsstraat 1 in Amsterdam. We zijn hier te gast bij Galerie Dudokdegroot.
Er is niet eerder getoond werk van Reinoud van Vught te zien en we geven een paar tipjes van de sluier van de solo presentatie op Art Rotterdam van de sticker wizard Peim van der Sloot. We zijn in de galerie aanwezig op woensdag t/m zaterdag van 12 tot 18 uur en op afspraak.
Kijk HIER voor het werk van Reinoud van Vught.
Kijk HIER voor het werk van Peim van der Sloot.
Klik HIER voor het aanvragen van een PDF met al het beschikbare werk van Reinoud van Vught.
Reinoud van Vught is een schilder pur sang, zijn schilderstijl is steeds wisselend en intuïtief. Effecten van natte vloeiende verf die in grote hoeveelheden over vellen papier wordt uitgegoten tonen overeenkomsten met groeisporen in de natuur en monden uit tot voorstellingen van planten en bloemen.
Het werk van Reinoud van Vught bevindt in de collectie van o.a. Het Rijksmuseum, Museum De Pont, Kunstmuseum Den Haag, Het Noord Brabants Museum, Het Centraal Museum, Het Van Abbe Museum, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, De Nederlandsche Bank, ABNAmro, Rabobank, Akzo Nobel en vele anderen.
Peim van der Sloot (1986) groeide op in Argentinië, studeerde in 2010 af aan de kunstacademie in Utrecht. Aan de hand van de merkwaardige materiaal keuze, namelijk sticker-collages, ontwikkelde hij een zeer karakteristieke stijl.
Zijn concepten en optische illusies verbeelden een sterke drang naar wanorde. Binnen vaste rasters weet hij een onverwachte flair van anarchie te introduceren. Met sterke contrasten en fluorescerende kleuren ontstaan composities vol beweging, waarbij de dunne lijn tussen orde en chaos wordt vervormd. Diezelfde speelsheid wordt toegepast bij de verkoop van zijn werken.
Hij bevraagt de veronderstellingen waarop onze economie is gebaseerd, maar ook zijn eigen artistieke praktijk. Van der Sloot heeft een compleet oeuvre gebouwd
op het uitdenken van alternatieve prijssystemen. De kunstwerken zijn een reactie op de gevoelige, soms bizarre, relatie tussen geld en kunst. De fascinatie voor het onderwerp begon bij van der Sloot met het rode stickertje dat onder een werk wordt geplakt wanneer deze verkocht is.
Dankzij zijn onorthodoxe manier van verkoop is hij in staat steeds weer de verbinding te vinden met zijn publiek, met als resultaat dat er een zeer hechte gemeenschap rondom de zelfverklaarde stippen tovenaar is ontstaan.